Persbericht mei 2021

Het Coronavirus heeft ook dit jaar invloed op de organisatie van Stichting Jeugdpret.

Het coronavirus houdt ons land nog steeds in z’n greep, de schommelende cijfers van de ziekhuishuisopnames en besmettingen laten ons wankelen. Wij zitten nog steeds in een bijzondere tijd. Ook dit jaar hebben wij als bestuur weer goed moeten nadenken over de manier waarop we de editie van 2021 kunnen laten plaatsvinden.

Wij hopen van ganser harte dat Nederland een stukje meer vrijheid heeft tijdens de zomervakantie maar we blijven uiteraard wel realistisch.
Misschien mag er meer tijdens de zomervakantie, misschien zijn we allemaal weer een stuk vrijer…dat betekent alleen niet dat we zomaar kunnen denken dat Jeugdpret op de normale manier op het veld door kan gaan.

De maatregelen hebben namelijk op dit moment al een zeer grote invloed op de organisatie van de Jeugdpretweek. Juist in deze periode van het jaar komen onze teams vaak wekelijks bijeen voor bijvoorbeeld repetities en het maken van de spellen. De leden van ons thema-en spelteam kunnen nu niet door zoals ze gewend zijn, maar ook de vrijwilligers van het PR-team zouden nu anders al volop bezig zijn met het werven van sponsoren… en dat vinden we nu helemaal lastig, om juist in deze tijd na meerdere lockdowns bij de ondernemers langs te gaan terwijl de tijdelijke sluiting van hun bedrijf nog steeds een feit is.

Het bestuur van Jeugdpret is ook dit jaar weer in overleg met Wethouder Frank van Wel (evenementen) van de Gemeente Loon op Zand om te kijken hoe we weer samen de schouders eronder kunnen zetten om voor 400 kinderen uit Kaatsheuvel en De Moer de Jeugdpretweek te organiseren. We realiseren ons dat die week ook dit jaar juist het verschil voor kinderen kan maken in een tijd waarin ze al zoveel hebben moeten missen. Vandaar dat wij weer een spectaculaire en spannende thuis-editie gaan organiseren. Wij hebben na de editie van vorig jaar ontzettend veel vertrouwen in het feit dat de kinderen ook tijdens de thuiseditie op een andere, maar wel leuke manier kunnen genieten van een geweldige Jeugdpretweek.
Laten wij hopen dat we mogelijk verder kunnen uitpakken als COVID-19 écht onder controle is en we er weer voor 100% op het Mauritsplein voor kunnen gaan.

Bij deze willen wij al onze sponsoren een hart onder de riem steken en hen veel sterkte toe wensen in deze bijzondere tijd. Wij roepen iedereen op om juist in de deze tijd extra aan onze lokale ondernemers te denken bij het doen van de boodschappen.

Wij zullen u ter zijnde tijd weer informeren over de onze thuis-editie. Dit zullen wij doen via de mail naar alle deelnemers maar zeker ook via onze Facebookpagina, De Duinkoerier, LoonopZand.nieuws en Langstraat Media.

Laten we met zijn allen ons nog goed aan de maatregelen van het RIVM en de overheid houden zodat het einde van deze coronacrisis écht snel in zicht kan komen!

Met vriendelijke groet,
Tot Jeugdpret,